Eerste licht voor de Dutch Open Telescope
Publication date
1998
Authors
Rutten, R.J.
Editors
Advisors
Supervisors
DOI
Document Type
Preprint
Metadata
Show full item recordCollections
License
Abstract
De nieuwe Nederlandse zonnetelescoop op La Palma is op 31 oktober jl. ingewijd met een plechti-ge
feestelijkheid, de First Light Ceremony. Deze werd verricht door Prins Willem-Alexander en de
President van de Canarische Eilanden, in het bijzijn van vele hoogwaardigheidsbekleders onder wie
minister J. Ritzen en NWO-voorzitter R. van Duinen. De laatste trad op als gastheer, omdat de
DOT-ceremonie deel uitmaakte van een werkbezoek waarbij NWO (de Nederlandse Stichting voor
Wetenschappelijk Onderzoek) de vaderlandse deelname aan de internationale Roque de los
Muchachos sterrenwacht aan de prins presenteerde.